למה עלויות השיווק בשמים והרווחיות נמוכה מידי
בתור ילדה שגרה באיזור מרוחק מאוד מהים, הרעיון של לשחות בים היה חלום מתוק.
יום אחד, כשהייתי בת אולי 5, התגנבתי בחשאי לחדר האמבטיה ובשקט בשקט פתחתי את הברז כדי למלא לעצמי "ים משלי" או בשפת המבוגרים- אמבטיה 😊
ראיתי את אמא שלי עושה את זה פעם. זה לא נראה מסובך והייתי משוכנעת שגם אני אוכל להינות משחיית חוף נעימה באמבטיה הביתית שלנו.
אבל כעבור כמה דקות של מים זורמים, לא היה שום שינוי.
האמבטיה נותרה ריקה כפי שהייתה ולא הצלחתי להבין למה אמא שלי פשוט עמדה ובהתה במים הזורמים בזמן שהאמבטיה מתמלאת לה ולי זה לא עובד!
כפי שבטח ניחשתם, לא אטמתי את פתח ניקוז המים בפקק וכך המים יצאו כפי שנכנסו.
הסיפור ההוא הסתיים מהר כשהוריי שמעו יותר מידי מים זורמים והפסיקו את החגיגה אבל הסיבה
שהחלטתי לצלול למעמקי הזכרון הנוסטלגי הזה היא מכיוון שכיום, אני נתקלת בתופעה דומה לסיפור האמבטיה שלי דוקא בזירה העסקית.
כל העסקים ובטח כאלה שמצליחים מודעים לצורך בשווק.
הם גם מאוד מודעים למונחים כמו עלויות ליד, קמפיינים, ערוצי שיווק, אומניצ'נלינג, שיתופי פעולה עסקיים ועוד ועוד והרבה מהאנרגיה של הארגון מופנית למקום הזה. וזה נפלא!
וכמו שכל עסק כבר יודע, עלויות שיווק זה לא דבר זול.
לידים מקמפיינים עולים ולא מעט, שיתופי פעולה גם הם עולים (גם אם באופן עקיף) שיווק אורגני עולה בשעות עבודה והכל במטרה אחת-
ליצור פניות של לידים איכותיים.
הלידים האיכותיים, בסיפור הילדות שלי משולים למים הזורמים נקיים וחמימים. אבל מה עם הפקק שאמור לשמור אותם בתוך האמבט?
הפקק באירגון שרוצה לייצר רווח הוא, כמובן, המכירות.
אנשי המכירות הם אלה שאמורים להסב את הלידים שזורמים לתוך המערכת ללקוחות משלמים
אך בפועל, פעמים רבות, הפוקוס של מנהל הארגון/בעל העסק הוא כל כך בייצור הלידים שאין די התמקדות במה קורה עם הלידים הללו בהמשך.
כדי שהמים ישארו באמבטיה והלידים יתורגמו למזומן, הפוקוס מוכרח להיות גם במכירות וכדי שזה יקרה, מוכרחים להביט על הנתונים ולהסיק מהם מסקנות.
הנה מספר שאלות שחשוב לשאול:
- מה יחס ההמרה הכללי (של כלל המוצרים)
- מה יחס ההמרה של כל איש מכירות
- מה יחס ההמרה הממוצע של כל מוצר בנפרד
- האם יש פערים גדולים ביחס ההמרה בין אנשי מכירות במוצרים שונים (כלומר איש מכירות מסויים מצטיין במוצר X אבל נכשל במוצר Y)
הנתונים עשויים להפתיע אתכם מאוד.
לדוגמא, מתוך השאלה האחרונה ניתן יהיה להסיק מה היחס של איש המכירות למוצר מסויים.
אולי הוא פחות מאמין במוצר, אולי ההעדפה האישית שלו היא למוצר אחר אולי חסר לו ידע על מוצר ועוד ועוד.
כתוצאה ממסקנות אלה יתכן ותחליטו לעשות חשיבה נוספת על שיוך איש מכירות למוצר או להיפך,
הכשרות או כל דבר אחר שיידרש כדי שהלידים שמגיעים אליכם לא יזרמו החוצה מתוך פתח הניקוז.
אם אתם חושבים לעצמכם שתהליך שיווקי טוב יכול לייתר צוות מכירות או
לצמצם את התלות בו, יתכן ואתם צודקים.
אם המוצר שלכם יחסית זול, פועל בזירה לא מאוד תחרותית ועונה על הצורך של הלקוח באופן שהלקוח רגיל לפתור את הצורך הזה,
תהליך שיווקי טוב יכול בהחלט לצמצם את היקף העבודה של צוות המכירות ולמכור באופן "אוטומטי"
אבל אם זה לא המצב במקרה שלכם, תהליך שיווקי שבנוי טוב- יניב לכם פניות בשלות לתהליך המכירה ושם, באמצעות תהליך מכירה טוב,
הפניות הללו יומרו למזומנים וללקוחות מרוצים.
אנחנו, בתהליך העבודה שלנו מסתכלים על המערכת כמכלול: שיווק ומכירות גם יחד
כדי שהתוצאה תהיה לא רק לידים אלא רווחיות מקסימלית (או במילים של ילדה בת 5 של פעם- ים של קצף חמים ונעים) :)
רוצים לבדוק אפשרות לליווי העסק שלכם בניהול השיווק במיקור חוץ?
השאירו פרטים ב"צור קשר" או שלחו וואצאפ ל - 054-3291061